راه های کاهش وزن

۷ روش اثبات شده برای کاهش وزن

1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5 5٫00 از1رای
Loading...

۷ روش اثبات شده برای کاهش وزن

“خوردن کمتر، حرکت بیشتر.”

شما ممکن است قبلا این پیام را شنیدید .

در حالی که این استراتژی، منطقی است،ولی اشتباه است که فرض کنیم که تنها دلیل افزایش و کاهش وزن ، به خاطر کالری است.

راه های کاهش وزن  بسیار پیچیده تر از آن است ، غذاهای مختلف به روش های مختلف بر گرسنگی و هورمون ها تاثیر می گذارند، و همه غذاها دارای کالری یکسان نیستند.

حقیقت این است که بسیاری از کارها هست که می توانید برای از دست دادن وزن انجام دهید بدون شمارش کالری و راه های کاهش وزن بسیار زیاد هستند.

در اینجا ۷ روش اثبات شده برای کاهش وزن و چربی های اضافه بدن ارائه شده است .

۱٫ غلات صبحانه را با تخم مرغ جایگزین کنید

یکی از راه های کاهش وزن  می تواند به سادگی تغییر دادن صبحانه شما باشد.

دو مطالعه جداگانه نشان داده است که خوردن تخم مرغ در صبح (در مقایسه با یک صبحانه از شیرینی) می تواند به شما در از دست دادن چربی بدون تلاش کمک کند.

 

یکی دیگر از مزایای عالی برای خوردن تخم مرغ  این است که آن در میان سلامت ترین غذاها در جهان هست .

هرچند تخم مرغ ها کلسترول بالایی دارد ، مطالعات نشان می دهد که کلسترول بد شما را افزایش نمی دهد و یا به بیماری های قلبی منجر نمی شود .

اگر فکر می کنید وقت کافی برای صبحانه سالم ندارید، دوباره فکر کنید. آماده سازی صبحانه با برخی از تخم مرغ و سبزیجات لازم نیست بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد.

 خلاصه : مطالعات  نشان می دهد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه می تواند به شما کمک کند که کالری کمتری در وعده های بعدی مصرف کند، در مقایسه با یک صبحانه از شیرینی ها.

۲٫ استفاده از بشقاب های کوچکتر می تواند مغز شما را فریب دهد تا فکر کنید که بیشتر  غذا می خورید

مغز انسان پیچیده ترین عنصر در جهان است.

مغز به شیوه ای اسرارآمیز کار می کند و کنترل آن بر رفتار خوردن بسیار پیچیده است.

این مغز است که در نهایت تعیین اینکه آیا شما باید یا نباید بخورید.

اما یک چیز شسته و رفته وجود دارد که می توانید انجام دهید مغزتان را مغلوب کنید تا فکر کند که غذای بیشتری خورده است و آن این است که  از “بشقاب کوچک” استفاده کنید.

با استفاده از بشقاب کوچک تر، شما مغز خود را به فریب داده اید و خیلی زودتر احساس سیری می کنید .

جالب توجه است،که  روانشناسان در این مورد مطالعه کرده اند و به نظراین موضوع کارا است. با این حال، در یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که این اثر ممکن است برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، ضعیف باشد.

برای ایده های بیشتر برای راه های کاهش وزن ،ادامه این مقاله را بخوانید .

خلاصه :  “فریب” مغز ممکن است با غذا خوردن با استفاده از بشقاب های کوچکتر .

۳٫ خوردن پروتئین بیشتر می تواند اشتها را کاهش دهد، باعث افزایش سوزاندن چربی و کمک به افزایش عضله شود

شواهد زیادی وجود دارد که پروتئین می تواند باعث سوزاندن چربی و کاهش گرسنگی شود، به شما کمک می کند به طور طبیعی وزن خود را کاهش دهید .

در واقع، مطالعات نشان می دهد که پروتئین باعث افزایش متابولیسم بیشتر از هر ماده غذایی دیگری می شود .

این به این دلیل است که بدن برای هضم پروتیین در مقایسه با چربی و کربوهیدرات کالری بیشتری را مصرف می کند .

پروتئین همچنین سدیم را افزایش می دهد که منجر به کاهش شدید گرسنگی می شود .

در یک مطالعه افزایش مصرف پروتئین تا ۳۰ درصد کالری باعث شد شرکت کنندگان ۴۴۱ کالری کمتری در روز مصرف کنند .

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف پروتئین شما می تواند به کاهش وزن به صورت خودکار منجر شود.

پروتئین همچنین می تواند به شما کمک کند تا عضله بیشتری کسب کنید، به ویژه اگر وزن خود را نیز افزایش دهید. بافت عضلانی متابولیک فعال است، به این معنی که حتی در حالت استراحت هم مقداری  کالری می سوزاند .

یکی از بهترین راه های کاهش وزن مصرف غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ است، ترجیحا در هر وعده غذایی.

خلاصه : خوردن پروتئین بیشتر می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و گرسنگی شما را کاهش دهد. این همچنین می تواند توده عضلانی را افزایش دهد، به شما کمک می کند کالری بیشتری را در هر ساعت بسوزانید.

۴٫ خوردن غذاهای کم کالری با مقدار زیادی فیبر به شما احساس سیری با مصرف کالری کمتر می دهد .

راه دیگری برای احساس سیری بیشتر با مصرف کالری کمتر، خوردن غذاهای کم کالری است .

این شامل غذاهایی است که دارای آب زیاد هستند  مانند سبزیجات و برخی میوه ها  .

مطالعات به طور پیوسته نشان می دهد که افرادی که  رژیم غذایی با کالری کمتری دارند، وزن بیشتری از کسانی که غذاهایی با  کالری بالا می خورند از دست می دهند.

سبزیجات همچنین دارای فیبر محلول هستند که در برخی مطالعات نشان می دهد سبب کاهش وزن  می شود.

یکی دیگر از مزایای فیبر محلول این است که آن را توسط باکتری در دستگاه گوارش تجزیه می شود. این فرایند یک اسید چرب به نام butyrate تولید می کند که اثرات ضد چاقیدارد.

به سادگی می توانید وزن خود را  بدون کم کردن مقدار واقعی مواد غذایی و فقط  با انتخاب مواد غذایی کم کالری مانند سبزیجات با فیبر بالا کاهش دهید.

خلاصه :یکی از راه های کاهش وزن انتخاب غذاهای کم کالری، مانند سبزیجات و میوه ها است.

۵٫از راه های کاهش وزن کاهش مصرف کربوهیدراتاست که می تواند باعث کاهش وزن سریع  شود .

مطالعات به طور پیوسته نشان می دهد که افرادی که کربوهیدرات کمتر مصرف می کنند، به طور طبیعی شروع به مصرف کالری کمتری می کنند و بدون هیچ گونه تلاش عمده وزن زیادی از دست می دهند .

در یک مطالعه ۵۳ زن اضافه وزن و چاق به طور تصادفی به مدت یک شش ماه به یک گروه کم کربوهیدرات و یک گروه  کم چربی تقسیم شدند.

زنان در گروه کم کربوهیدرات دو برابر وزن (۷/۱۸ کیلوگرم / ۸/۵ کیلوگرم) در مقایسه با گروه کم چربی (کیلوگرم / ۸/۶ کیلوگرم)، از دست دادند .

بهترین راه برای کاهش کربوهیدراتها ، کاهش یا حذف مواد اصلی کربوهیدرات از رژیم غذایی شما از جمله قندها، شیرینی و سودا و همچنین غذاهای نشاسته ای مانند نان، ماکارونی، سیب زمینی و غیره است.

رسیدن به محدوده ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم کربوهیدرات در روز می تواند مفید باشد. اگر می خواهید سریع وزن کم کنید ، کمتر از ۵۰ گرم در روز می تواند بسیار موثر باشد.

یکی دیگر از مزایای کاهش میزان کربوهیدرات ، کاهش سطح انسولین است. این باعث می شود که کلیه ها سدیم و آب بیش از حد از بدن را از بین ببرند، به طوری که باعث کاهش میزان نفخ و وزن می شود .

خلاصه : یکی از راه های کاهش وزن کاهش مصرف کربوهیدرات است که می تواند اشتهای شما را کاهش دهد و همچنین باعث کاهش قابل توجه وزن  می شود.

۶٫ از راه های کاهش وزن خواب با کیفیت و اجتناب از استرس می باشد

در هنگام بحث در مورد سلامتی و وزن، میزان خواب و استرس اغلب نادیده گرفته می شود.

هر دو برای عملکرد مطلوب بدن و هورمون شما بسیار مهم هستند.

در واقع، خواب ناکافی یکی از قوی ترین عوامل خطر برای چاقی است. یک مطالعه نشان داد که طول مدت خواب کم  در کودکان ۸۹٪ و در بزرگسالان ۵۵٪  چاقیافزایش می یابد.

کم خوابی همچنین می تواند گرسنگی  را افزایش دهد،

استرس بیش از حد می تواند سطوح هورمون کورتیزول را افزایش دهد که به افزایش تجمع چربی شکم و خطر بیماری هایی مانند دیابت نوع II و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

در نتیجه بسیار مهم است که وقت خود را برای خواب خوب و همچنین اجتناب از استرس های غیر ضروری در زندگی تان فراهم کنید.

خلاصه : خواب ضعیف و استرس بیش از حد می تواند هورمون های متابولیک مهم مانند گرلین، لپتین و کورتیزول را از بین ببرد. گرفتن این هورمون ها تحت کنترل باید اشتها و گرایش های غیر طبیعی را کاهش دهد.

۷٫یکی از مهم ترین راه های کاهش وزن توجه به خوردن بدون حواس پرتی است

خوردن ناخودآگاه و یا ناخوشایند یکی از دلایلی است که مردم به اضافه وزن می رسند.

بسیاری از کسانی که با افزایش وزن یا چاقی مبارزه می کنند، از عادتغذا می خورند، نه ضرورت.

این اغلب زمان هایی اتفاق می افتد  که مردم در حال انجام کاری دیگری هستند مانند تماشای تلویزیون و یا مرور اینترنت.

در این شرایط، تمرین توجه ذهنی به خوردن می تواند مفید باشد. توجه ذهنی به خوردن یک استراتژی است که به مردم کمک می کند تا بین خوردن عاطفی و گرسنگی واقعی متمایز شوند.

این شامل توجه کامل به آنچه که می خورید، بدون هیچ حواس پرتی، آهسته کردن جویدن و توجه به آن است.

توجه ذهنی به خوردن نه تنها غذا را رضایت بخش تر می کند بلکه خطر ابتلا به اضافه وزن و افزایش وزن را نیز کاهش می دهد .

خلاصه : خوردن غذا از روی عادت، دلایل اصلی افزایش وزن و چاقی است. خوردن تنها زمانی که شما گرسنه هستید و بدون هیچ حواس پرتی غذا می خورید، باید به تمام لقمه هایی که می خورید توجه کنید

امیدوارم این مقاله از وبسایت سرزمین سلامتی برای شما مفید بوده باشد و با راه های کاهش وزن آشنا شده باشید .

همچنین می توانید جهت تسریع به روند کاهش وزن خود از دمنوش های نیوشا استفاده کنید

جهت مشاوره در این زمینه و خرید محصولات می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۷۴۱۷۵۷ تماس بگیرید .

منبع : لینک

ما در وبسایت سرزمین سلامتی آماده ارائه محصولات نیوشا و انواع پکیج های ترکیبی هستیم .با خیالی آسوده سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید .
تلفن تماس جهت مشاوره : 09120741757

ما در وبسایت سرزمین سلامتی آماده ارائه محصولات نیوشا و انواع پکیج های ترکیبی هستیم .با خیالی آسوده سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید .
تلفن تماس جهت مشاوره : 09120741757

راه آسان تری برای ارتباط با کاربرانمان پیدا کرده ایم :)

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین محصولات سرزمین سلامتی