لاغر شدن در ماه رمضان

۵ نکته برای لاغر شدن در ماه رمضان

1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5 5٫00 از1رای
Loading...

۵ نکته برای لاغر شدن در ماه رمضان

ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای کاهش وزن است ولی به عکس در عده زیادی شاهد افزایش وزن هستیم .

در ادامه چند نکته را توضیح می دهیم که رعایت این نکات باعث لاغر شدن در ماه رمضان می شود .

۱- برای لاغر شدن در ماه رمضان سحری را حذف نکنید .

خوردن سحری در ماه رمضان اهمیت زیادی دارد ، زیرا حذف آن منجر به افت قند خون و در نتیجه میل زیاد فرد به شیرینی جات و در نتیجه افزایش وزن می شود .

۲- روش صحیح افطار کردن

در هنگام افطار به دلیل مدت طولانی گرسنگی خود را مجاز به خوردن زیاد شیرینی ها ، زولبیا بامیه ،حلوا ، حلیم و … نکنید .

از آب ولرم برای باز کردن روزه، نان و پنیر، گردو، خرما و شیر در وعده افطار استفاده شود.

بعد از افطار با فاصله نیم ساعته، از یک غذای ساده به عنوان شام استفاده شود.

۳- کاهش فعالیت های بدنی از عوامل چاقی در ماه رمضان

کاهش فعالیت های فیزیکی و عدم سوخت و ساز انرژی های ذخیره شده در بدن، منجر به چاقی می شود؛

بنابراین روزه داران با کنترل میزان خواب و انجام فعالیت های بدنی سبک ، در کنار رعایت تغذیه می توانند وزن خود را کنترل و کاهش دهند.

۴-برای لاغر شدن در ماه رمضان به آنچه می خورید توجه کنید .

در فاصله افطار تا سحر از خوردن تنقلات خودداري کنید تا معده آن ها به هنگام صرف سحري به طور کامل خالي و آماده غذاي سحر باشد.

مصرف ميوه و سبزي در وعده هاي سحر و افطار تاکيد می شود و ميوه ها و سبزيجات ، به دليل ماندگاري بيشتري که در بدن دارد، ضمن اينکه سيري طولاني تري را ايجاد مي کند حاوي مقدار زيادي آب است که با تامين آب مورد نياز بدن از بروز تشنگي جلوگيري مي کند.

مصرف مواد پروتيين دار مثل گوشت، لبنيات و به خصوص ماست در وعده سحري ضمن ايجاد سيري طولاني تر ، مانع از بروز تشنگي مي شود.

مصرف مواد چرب و نمک توصيه نمي شود، مصرف مواد پر چرب هر چند انرژي بيشتري مي دهد، اما باعث تشنگي بيشتري هم مي شود علاوه بر اين کربوهيدرات ها و مواد قندي نيز ايجاد تشنگي بيشتري مي کند و مصرف آنها در وعده سحري توصيه نمي شود.

مواد قندي به لحاظ اينکه زودتر از معده عبور مي کند و زودتر هضم مي شود زودتر هم ايجاد گرسنگي مي کند و بهتر است مصرف اين گونه مواد بيشتر در وعده افطار در حد مجاز استفاده شود .

نوشيدني هاي گازدار ادرار آور است و اين عامل باعث مي شود نه تنها خوردن آنها آب مورد نياز بدن را تامين نمي کند، بلکه با مصرف آنها، آب بدن به ميزان بيشتري دفع شود.

۵- استفاده از چای سبز برای لاغر شدن در ماه رمضان

 

چای سبز فعالیت آنزیم هایی که مسئول تبدیل غذا به چربی هستند را کاهش می‌دهد، در نتیجه مانع ساخت و نگهداری چربی در بدن خواهد شد.

 

برای کاهش وزن در ماه رمضان ، همچنین می توانید با مشاور ما در تماس باشید .

تلفن : ۰۹۱۲۰۷۴۱۷۵۷

برای تهیه دمنوش های مناسب برای کاهش وزن می توانید به این لینک مراجه کنید .

 

 

ما در وبسایت سرزمین سلامتی آماده ارائه محصولات نیوشا و انواع پکیج های ترکیبی هستیم .با خیالی آسوده سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید .
تلفن تماس جهت مشاوره : 09120741757

ما در وبسایت سرزمین سلامتی آماده ارائه محصولات نیوشا و انواع پکیج های ترکیبی هستیم .با خیالی آسوده سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید .
تلفن تماس جهت مشاوره : 09120741757

راه آسان تری برای ارتباط با کاربرانمان پیدا کرده ایم :)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین محصولات سرزمین سلامتی