کوچک کردن شکم در کمترین زمان

کوچک کردن شکم در کمترین زمان

راه های ساده برای کاهش چربی و کوچک کردن سایز شکم در یک هفته

✔ خوردن وعده های کمتر

به جای خوردن ۳ وعده غذایی، وعده های غذایی را به چند قسمت کوچکتر تقسیم کنید تا شکم کوچکتر و متابولیسم بدن افزایش پیدا کند.

✔ غذاهای غنی از پتاسیم بخورید

برای جلوگیری از نفخ و کوچک شدن شکم غذا با پتاسیم بالا مصرف کنید مثل موز، پاپایا، آووکادو، انبه و نعناع.

✔ برای کوچک کردن شکم انواع توت ها و آجیل بخورید

توت ها و آجیل ها کمک شایانی به از بین بردن چربی ها میکنند.

✔ نوشیدن آب

برای کاهش وزن و صاف کردن شکم بیشتر آب بنوشید.

✔ چای سبز بنوشید

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش چربی کمک می‌کند.

✔ زنجبیل مصرف کنید

برای درمان نفخ معده زنجبیل را از خود جدا نکنید. زنجبیل با کاهش نفخ کمک به صاف کردن شکم می‌کند.

✔ نوشابه نخورید

نوشابه حاوی گاز و قند بالایی است که باعث نفخ شکم می‌شود.

✔ ورزش کنید

برای لاغر شدن ورزش را فراموش نکنید.

✔ پروتئین بیشتری بخورید

با مصرف پروتیین ها بدن شروع به ساخت ماهیچه ها کرده و موجب سوزاندن چربی ها می‌شود.

✔ آمادگی روحی و روانی

تعادل روحی و روانی کمک شایانی به شما می‌کند تا به وزن ایده آل خود برسید.

✔ لبنیات مصرف کنید

مصرف لبنیات موجب می‌شود احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید اما فراموش نکنید لبنیات کم چرب را در رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

✔ چربی سالم را انتخاب کنید

چربی های مصرفی غیر اشباع را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کاهش کالری

  • غذاهایی با کالری کمتر مصرف کنید.
  • میوه های قرمز بخورید

میوه های قرمز مصرف کنید. این میوه ها شامل فلانوئید مخصوصا آنتوسیانین هستند. این میوه ها شامل هندوانه، انگور، آلوهای قرمز و… هستند.

  • آب مرکبات بنوشید

آب مرکبات غنی از آنتی اکسیدان است و ماده موجود در پوست میوه آنزیم کبد را تحریک می‌کند و سموم را از بدن دفع می‌کند.

  • خواب کافی

کم خوابی سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می‌شود.

  • الکل مصرف نکنید

مصرف الکل به دلیل قند بالای آن باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن می‌شود.

  • غذاهای نمکی را کم کنید

نمک سبب می‌شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند بنابراین :

در رژیم لاغری خود مصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند خیارشور، نان‌های عدسی و اسنک و… را کنار بگذارید .

  • فیبر بخورید

فیبر، محلول آب را جذب می‌کند و به‌ آرامی در دستگاه گوارش حرکت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید مصرف بالای فیبر، ممکن است با کاهش مقدار چربی، کاهش دریافتی کالری و کاهش وزن همراه باشد.

  • مصرف آهن را افزایش دهید

آهن یک ماده معدنی مهم است که دارای وظایف حیاتی بسیاری در بدن است ؛ کمبود آهن ممکن است با اختلال عملکرد تیروئید مرتبط باشد و باعث ایجاد نشانه‌های خستگی و تنگی نفس شود. 

یک مطالعه نشان داد که درمان کمبود آهن و بهبودش در کاهش وزن مؤثر است.

چه چیزهایی نخوریم؟

  •  قند طبیعی و شکر
  •  غذاهای نشاسته دار مثل برنج، نودل و ماکارونی
  •  غذاهای چرب

 

‫1 نظر ارسال شده در “کوچک کردن شکم در کمترین زمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *